Website Redemptoris Mater online

Geplaatst op: 17-05-2021

Het internationaal grootseminarie Redemptoris Mater in Cadier en Keer heeft een nieuwe website. Deze is afgelopen week online gegaan. Redemptoris Mater is de priesteropleiding van de Neocatechumenale Weg, een van de nieuwe bewegingen in de Kerk. De studenten komen uit verschillende landen.

Het Neocatechumenaat is al vele jaren in het bisdom Roermond actief. Er zijn ook al heel wat priesters van deze opleiding die in Limburgse parochies benoemd zijn. Maar het was er door de jaren heen nog nooit van gekomen om een eigen website te maken. Nu is die er wel. Op de site is onder meer informatie te vinden over de beweging Neocatechumenale Weg en over de 121 Redemptoris Mater-seminaries die verspreid over de hele wereld te vinden zijn.

De seminaristen van Redemptoris Mater in het bisdom Roermond wonen in een eigen huis in Cadier en Keer en volgen de colleges aan het grootseminarie Rolduc in Kerkrade.