Week van Gebed: #blijfinmijnliefde

Geplaatst op: 14-01-2021

Welke nare gevolgen covid19 ook allemaal met zich meebrengt, bidden kan gelukkig coronaproof! Ieder van ons kan in de beslotenheid van z’n hart op een veilige manier het gesprek met God aangaan. Elk jaar in januari vragen alle christelijke kerken gedurende een week aandacht voor een gezamenlijk gebed om eenheid.

Juist in tijden waarin de samenleving onder druk staat, is eenheid van groot belang. De Week van Gebed vindt plaats van 17 tot en met 24 januari. Het thema luidt dit jaar #blijfinmijnliefde. Het verwijst naar een oproep van Jezus zelf in het evangelie volgens Johannes. Jezus vraagt zijn leerlingen daar om in liefde met hem verbonden te blijven (Joh. 15, 9-12).

Tijdens de Week van Gebed laten christenen over de heel wereld zien en merken dat ze in gebed met elkaar en met God verbonden zijn. Ook in onze parochies nemen we deel aan de Week van Gebed. Tijdens de vieringen zullen we stilstaan bij het thema #blijfinmijnliefde. Maar iedereen die dat wil, kan ook thuis, onderweg of waar ook meebidden om eenheid tussen mensen.

website week van gebed