Bisschop Smeets op werkbezoek in zijn voormalig dekenaat

Geplaatst op: 04-10-2019

Bisschop Harrie Smeets is dit weekend op werkbezoek in het dekenaat Venray. Veel onbekends zal hij hier niet tegenkomen, daar hij zelf deken was van dit dekenaat tot hij eind vorig jaar tot bisschop van Roermond benoemd werd. Toch is er voor hem een interessant programma samengesteld tijdens deze driedaagse. Dat begon vanochtend met een ontbijt in het jarige Ontmoetingscentrum in Bergen en 's middags met een H. Mis in zorgcentrum De Mulder in Venray. Vanavond heeft de bisschop een ontmoeting met priesters en kerkbestuursleden van het dekenaat.

Het programma in het dekenaat Venray voorziet verder onder meer in een H. Mis zaterdagavond om 18.00 uur in de kerk van Gennep met aansluitende ontmoeting met jongeren. Zondagmorgen viert de bisschop de H. Mis in de Paterskerk van Venray, tevens vanwege het 60-jarig bestaan van het koor 'Zangers van Sint Frans'. Dit koor was één van de koren die zongen tijdens de bisschopswijding vorig jaar in Roermond.

De lokale omroep Maasduinen Centraal interviewde de bisschop vanochtend in het Ontmoetingscentrum in Bergen. Uitzending bekijken >>

De bisschop maakt dit jaar een kennismakingstocht door de diverse dekenaten van het bisdom. De meeste dekenaten heeft hij inmiddels bezocht. Half oktober is nog Susteren aan de beurt en in november tenslotte de dekenaten Heerlen en Schinnen.

Vorig weekend was de bisschop op werkbezoek in het dekenaat Roermond:
Parochies Roermond-Oost niet bang voor vernieuwing
Bisschop bezoekt Roerstreek en Kapel In 't Zand
Bisschop Smeets verkent 'eigen' dekenaat