Wijding van drie diakens in Roermond

Geplaatst op: 27-09-2024

Drie kandidaten voor het priesterschap worden op zaterdag 27 oktober tot (transeunt)-diaken gewijd. Het betreft Marthoma Alexander, Marco Figliola en Caesar Cortes Oviedo. Zij ontvangen de diakenwijding uit handen van hulpbisschop Everard de Jong. De wijding vindt plaats tijdens een speciale eucharistieviering in de Sint-Christoffelkathedraal te Roermond en begint om 10.30 uur. Iedereen is welkom.

Alle drie de wijdelingen volgen momenteel de priesteropleiding aan het grootseminarie Rolduc in Kerkrade. Marthoma Alexander is 29 jaar komt uit India. Marco Figliola, eveneens 29 jaar, is afkomstig uit Italië. Cesar Cortes Oviedo is 34 jaar en komt uit Honduras. Eerstgenoemde wordt gewijd voor het aartsbisdom Trivandrum in India. De laatste twee zijn lid van de beweging van de Neocatechumenale Weg en zij worden gewijd voor het bisdom Roermond. Alle drie de diakens krijgen na hun wijding een pastorale benoeming in één van de parochieclusters in Limburg: Alexander in Venray e.o., Figliola in Roermond en Cortes Oviedo in Roermond-Noord-Oost.