Winternummer magazine De Sleutel verschijnt

Geplaatst op: 15-12-2022

Het winternummer van het magazine De Sleutel verschijnt deze week. Daarin blikt bisschop Harrie Smeets uitgebreid terug op zijn reis naar Rome, waar hij deelnam aan het Ad Liminabezoek. “Toen ik wegging, zei de paus: courage. Houd moed,” zo vertelt de bisschop in een interview.

Verder in deze donkere maanden aandacht voor het thema eenzaamheid. Bijna de helft van de mensen zegt wel eens eenzaam te zijn. Waardoor komt dat? Wat is eraan te doen? En welke hulp kan de Kerk bieden? De zusters van het Arme Kind Jezus lieten 100 jaar geschiedenis vastleggen in een boek. “Misschien verdwijnt onze congregatie ooit, maar religieus leven blijft bestaan,” zegt zuster Marie-Anne Voermans zelfverzekerd.

Nieuw in De Sleutel is vanaf deze keer de rubriek ‘Uit de bijbel’, waarin exegeet Roderick van Attekum meer tekst en uitlegt geeft over het Mattheüsevangelie. Ook we namen een kijkje in de Sint-Brigidakerk in Noorbeek, die na de brand van twee jaar geleden nu weer tiptop in orde is. Verder zijn er de vaste rubrieken 'Waar was de bisschop?' en ‘Woord van de bisschop’, een gastcolumn van Petra Ritzen van de Stichting Tijdig en we beantwoorden vijf veelgestelde vragen over de inkomsten en uitgaven van een parochie.

De Sleutel verschijnt vier keer per jaar. Een jaarabonnement kost € 29. Wie nu een abonnement neemt, krijgt het boek 'Getuigen van de Verrijzenis' met verhalen van bisschop Smeets cadeau.