Winteruitgave De Sleutel geeft nadere uitleg over synode

Geplaatst op: 16-12-2021

Deze week valt de winteruitgave van De Sleutel bij alle abonnees in de bus. Daarin deze keer uitgebreide achtergrondinformatie over het synodaal proces. Dit is onlangs van start gegaan en vraagt iets van alle parochies en gelovigen. In het omslagartikel van De Sleutel legt Mgr. De Jong uit wat de bedoeling is.

Verder in De Sleutel een gesprek met Theo Cloodt uit Heerlen. Tot een paar jaar geleden kwam hij nauwelijks in de kerk. Hij was niet voor kerk getrouwd en zijn kinderen waren niet gedoopt. Nu is hij diaken. Een bijzondere ervaring in het ziekenhuis veranderde zijn leven en dat van zijn gezin. In het interview met De Sleutel vertelt hij er uitgebreid over.

Waar gaat het in de Kerk nu écht om? Die vraag stelt vicaris Ed Smeets in een achtergrondartikel over de vitalisering van het parochiële en kerkelijke leven. Bisschop Smeets blikt aan het einde van dit Jozefjaar voor de laatste keer terug op het leven Sint-Jozef en leden van de broederschap in Weert vertellen dat zij met hun diaconale inzet het verschil willen maken.

In De Sleutel natuurlijk ook de vaste rubrieken Ziel en Zaligheid, selfie met Maria, een fotoreportage bij gelegenheid van 200 jaar pater Karel en we richten de blik op de wassen Jezusbeelden die de zusters van Simpelveld maakten voor de kerststal.

De Sleutel is het kwartaalmagazine van het bisdom voor iedereen die meer wil weten over geloof en leven in Limburg. Een jaarabonnement kost €29. Vraag een proefnummer aan of neem direct een abonnement.