Zomereditie De Sleutel valt in de bus

Geplaatst op: 12-06-2024

God vinden in de stilte, kerken in de steigers, de Virga Jessefeesten in Hasselt en fietsen langs plekken vol verwondering. Zo maar een greep uit de onderwerpen die aan bod komen in de zomereditie van het bisdomblad De Sleutel, die een dezer dagen bij alle abonnees in de bus valt.

Daarin onder meer een uitgebreid artikel over de omvorming van parochies tot missionaire geloofsgemeenschappen. Krijn Pansters uit Reuver vertelt in ‘Mijn Geloof’ hoe hij in een Ashram in India ontdekte wat het betekent om je hele leven in dienst stellen van God en anderen. En ook waarom de middeleeuwen verre van donker waren. Voorzitter Ernst de Reus van de hoofdsynagoge Limburg waarschuwt voor opkomend antisemitisme en legt uit waar het vandaan komt.

We blikken terug op het 25-jarig bisschopsjubileum van Mgr. Everard de Jong en op de rondgang van de reliek van Bernadette. Ger Theelen uit Papenhoven legt uit hoe parochies ecologisch verantwoord met een begraafplaats kunnen omgaan. Verder kijken we vooruit naar het 75-jarig jubileum van het bisschoppelijk museum en we gaan fietsen langs plekken vol verwondering in de Grensmaasvallei en het 'Smalste Stukje Nederland'. Verder natuurlijk de vaste rubriek én een puzzel.

De Sleutel is het kleurrijke kwartaalmagazine van het bisdom voor iedereen die net iets meer wil weten over kerk en geloof in Limburg. Een abonnement kost €29 per jaar. Vraag een gratis proefnummer aan of neem direct een abonnement en ontvang een leuk welkomstcadeautje.