Zondag ‘Dagboek van een herdershond’ live op tv

Geplaatst op: 31-08-2023

KRO-NCRV zendt zondag 3 september vanuit Sittard een bijzonder musicalspektakel op televisie uit: ‘Dagboek van een herdershond-live’. Het gaat om een moderne vertaling van het oorspronkelijke verhaal ‘Kroniek eener parochie’ van de priester-schrijver Jacques Schreurs over de opkomst van de mijnindustrie in Limburg.

In het ‘Dagboek van een herdershond’ spelen de ervaringen van de jonge kapelaan Erik Odekerke een belangrijke rol. Vorig jaar werd het verhaal als musical in het MECC in Maastricht op de planken gebracht. Op zondag 3 september wordt het eenmalig als spektakelstuk vanuit de historische binnenstad van Sttard live op tv uitgezonden. Vooraf zijn er al opnames gemaakt in diverse kerken in Sittard en de pastorie van deken Rob Merkx. Hoofdrolspelers in deze versie zijn onder anderen Thomas Cammaert als kapelaan Odekerke en Angela Schijf als engelbewaarder.

‘Dagboek van een herdershond live’ is zondag 3 september om 20.25 uur te zien bij KRO-NCRV op NPO 1. Met audiodescriptie door Stefan Stasse op NPO Radio 5 en NPO 2 extra en met tolk gebarentaal op NPO 1 extra en online via NPO Start. In verband met beperkte ruimte kan er geen publiek aanwezig zijn bij de opnames in Sittard-Geleen.