Zondag zeswekendienst Mgr. Smeets

Geplaatst op: 15-02-2024

Komende zondag (18 februari) is de zeswekendienst voor de in december overleden bisschop Harrie Smeets. Deze is om 11.30 uur in de Sint-Christoffelkathedraal in Roermond. Zondagmiddag is ook de bisschoppelijke grafkapel, waar Mgr. Smeets is bijgezet, voor publiek geopend.

In Limburg is het gebruik om zes weken na een uitvaart de overledene nog eens extra te herdenken tijdens een eucharistieviering. De muziek tijdens deze zeswekendienst wordt verzorgd door de Schola Sancti Christofori en de schola van Kerkelijk zangkoor St. Cecilia uit Herten, die ook tijdens de uitvaart van de bisschop op 6 januari zongen. De mis in de kathedraal is voor iedereen vrij toegankelijk.

Bij gelegenheid van de zeswekendienst is zondagmiddag tussen 13.00 uur en 17.00 uur ook de bisschoppelijke grafkapel op het Oude Kerkhof in Roermond voor publiek geopend. De nis waarin de bisschop is bijgezet, is inmiddels voorzien van de definitieve sluitsteen met zijn naam. De eerste twee weekenden na de uitvaart werd de grafkapel door ruim 800 mensen bezocht.