Benoemingen in het bisdom Roermond

Geplaatst op: 14-03-2024

De volgende personen hebben een nieuwe benoeming en/of eervol ontslag gekregen:

Dekenaat Weert
De hoogeerwaarde heer Wilson Varela heeft met ingang van 15 februari eervol ontslag gekregen als waarnemend deken van Weert en als administrator (= waarnemend pastoor) van de parochies H. Martinus, H. Franciscus van Assisië en Onbevlekt Hart van Maria in Weert. Varela heeft sinds vorig najaar het dekenaat geleid in afwachting van de benoeming van een nieuwe deken. Deze is inmiddels gevonden. Deken Varela kan zich nu weer volledig richten op zijn taken in het dekenaat Horst.

De hoogeerwaarde heer Jack Honings is met ingang van 15 februari benoemd tot waarnemend deken van Weert en administrator van de parochies H. Martinus, H. Franciscus van Assisië en Onbevlekt Hart van Maria in Weert. Het was al bekend dat hij deze taken op zich zou nemen, maar er was nog geen datum afgesproken. Honings behoudt voorlopig ook zijn taken als deken van Schinnen en pastoor van diverse parochies in dat dekenaat. De benoemingen in Weert betreffen een administratorschap, omdat het bisdom Roermond op dit moment geen bisschop heeft, waardoor er alleen waarnemers benoemd kunnen worden.

Dekenaat Maastricht
De weleerwaarde pater M.E. Rojas Cruz i.v.e. heeft met terugwerkende kracht tot 16 januari van dit jaar eervol ontslag gekregen als kapelaan van de parochies H. Agnes in Bunde, H. Catharina in Ulestraten, H. Martinus in Geulle en Onbevlekt Hart van Maria in Moorveld. Pater Rojass Cruz kan als gevolg van zijn huidige gezondheidstoestand zijn functie niet langer uitoefenen. Hij heeft acht en een half jaar in het bisdom Roermond gewerkt. Hij is nu weer volledig ter beschikking van zijn religieuze congregatie.