Nieuw pastoraal team voor parochies dekenaat Schinnen

Geplaatst op: 11-08-2019

Met de benoeming van pastoor Jack Honings tot deken van Schinnen krijgen negen parochies in het dekenaat een nieuw gezamenlijk pastoraal team. Dat is dit weekeinde in de betreffende parochies bekend gemaakt.

Deken Honings wordt naast deken van het dekenaat Schinnen benoemd tot pastoor van de parochies H. Dionysius in Schinnen, H. Petrus Canisius in Puth, H. Lambertus in Oirsbeek en H. Jozef in Doenrade. Tegelijkertijd wordt pastoor Huub Adema van Schinveld en Merkelbeek benoemd tot assistent in de parochies van Schinnen, Puth, Oirsbeek en Doenrade. Pastoor Adema wordt daarnaast ook benoemd tot pastoor van de parochie O.-L.-Vrouw Onbevlekt Ontvangen in Amstenrade, H. Lambertus in Bingelrade en H. Gertrudis in Jabeek, terwijl deken Honings wordt benoemd tot assistent van de parochies in Amstenrade, Bingelrade, Jabeek, Schinveld en Merkelbeek.

Het pastoraal team van deze negen parochies wordt verder uitgebreid met kapelaan Ben Gorissen en catechiste Désirée van Breugel. Kapelaan Gorissen is al vele jaren actief in Schinnen en Puth. Zijn werkterrein wordt nu verbreed naar het hele samenwerkingsverband. Mevrouw van Breugel was voorheen actief in enkele parochies in Maastricht,.

In Puth en Schinnen waren vacatures ontstaan door het emeritaat van deken mgr. Jos Schreurs. Hetzelfde geldt voor de parochies van Amstenrade, Bingelrade en Jabeek, waar pastoor Jacobs enige tijd geleden met emeritaat ging. De parochies van Oirsbeek en Doenrade waren vacant sinds het plotselinge overlijden van pastoor Lucien Houben.

De installatie van pastoor-deken Jack Honings vindt plaats op zondag 29 september om 14.00 uur in de dekenale Dionysiuskerk in Schinnen. Dan gaat ook het nieuwe pastorale team in de genoemde parochies van start.