Zondag: Dag voor religieuzen in Merkelbeek

Geplaatst op: 30-01-2020

Komende zondag - 2 februari - viert de Kerk de Dag van het Godgewijde leven. Deze is dag is in 1997 door paus Johannes Paulus II ingesteld op de feestdag van Maria Lichtmis. In het kader hiervan vindt er zondagmiddag een ontmoetingsbijeenkomst plaats voor alle religieuzen in Limburg. Deze middag wordt gehouden in klooster Het Korenveld van de zusters van de Geestelijke Familie Het Werk in Merkelbeek.

De ontmoetingsmiddag begint met een getuigenis door zuster Mary Joseph van de Karmelietessen uit Sittard. Aansluitend wordt in gespreksgroepen samen gepraat over het thema ‘Geroepen in deze tijd’. Vervolgens is er samen met hulpbisschop Everard de Jong een gebedsmoment met het bidden van de vespers en aanbidding in de naast het klooster gelegen parochiekerk. De middag wordt afgesloten met een gezellig samenzijn.