Pastoor Jack Honings nieuwe deken van Schinnen

Geplaatst op: 16-07-2024

Pastoor Jack Honings van de parochiefederatie Maastricht Zuid-West (Wolder, Daalhof en Mariaberg) wordt de nieuwe pastoor-deken van Schinnen. Bisschop Harrie Smeets heeft hem in die functie benoemd. Dat is dit weekeinde tijdens de eucharistievieringen in Schinnen en Maastricht bekend gemaakt.

Naast deken wordt Honings ook pastoor van de parochie H. Dionysius in Schinnen en H. Petrus Canisius in Puth. Op termijn komen daar in het kader van een voortschrijdende samenwerking wellicht nog een of meer parochies bij. De datum waarop Honings wordt geïnstalleerd, moet nog worden vastgesteld.

In Schinnen wordt Honings de opvolger van oud-deken Mgr. drs. Jos Schreurs, die begin vorig jaar met emeritaat ging. Omdat het bisdom Roermond bijna een jaar geen bisschop had, kon er niet eerder een nieuwe deken worden benoemd.

De 52-jarige Jack Honings komt uit Susteren. Na zijn opleiding aan het grootseminarie Rolduc werd hij in 1996 tot priester gewijd. De afgelopen vijf jaar was Honings pastoor van de parochiefederatie Maastricht Zuid-West. Daarvoor werkte hij als pastoor in de Roerstreek (Posterholt, Herkenbosch, Melick en Sint-Odiliënberg) en als kapelaan in Maastricht, Brunssum, Horst en Melderslo.