Kijk terug: L1-interview met hulpbisschop Everard de Jong

Geplaatst op: 01-01-2020

Hulpbisschop Everard de Jong heeft het uitstekend naar zijn zin als pastoor in Maastricht. Dat zei hij op Nieuwjaardag in een interview met de regionale omroep L1. In het gesprek blikt hij vooruit op zijn nieuwe taken in2020, waarin hij in Maastricht onder meer een centrum voor geloof en wetenschap wil opzetten.

Begin december werd Mgr. De Jong geïnstalleerd als pastoor van een cluster van vijf parochies in Maastricht-Oost. In het interview zei de hulpbisschop dat de nieuwe taak hem prima bevalt en dat hij zeer onder de indruk is van de hoeveelheid vrijwilligers die zich voor de parochie inzetten. Komende maanden wil hij gaan bekijken hoe hij de thema’s geloof en wetenschap met elkaar kan verbinden.

Kijk het hele interview bij L1 terug.