Aanmelden voor huwelijkszondag kan nog

Geplaatst op: 16-07-2024

Katholieke echtparen die willen deelnemen aan Huwelijkszondag op 10 februari kunnen zich daarvoor nog aanmelden. De ontmoetingsdag vindt plaats in Steyl. Tijdens deze dag staat het kerkelijk huwelijk centraal. Gastspreker is kardinaal Wim Eijk. Tijdens de dag kunnen alle deelnemende echtparen ook hun huwelijksbelofte vernieuwen.

Het is voor de derde keer dat in het bisdom Roermond zo’n huwelijkszondag wordt gehouden. De dag is bedoeld om het mooie en bijzondere van het kerkelijk huwelijk te benadrukken. Het motto van de dag luidt: ‘Ja, ik wil .... nog altijd’. De dag is bedoeld voor alle echtparen die kerkelijk getrouwd zijn: jong en oud, met en zonder kinderen. Speciaal welkom zijn echtparen die dit jaar een huwelijksjubileum vieren, gehuwden die God willen danken voor bescherming van hun huwelijk en zij die kracht willen vragen voor hun verbondenheid in het huwelijk.

De dag begint om 09.45 uur met een heilige mis. Daarna zijn er diverse inleidingen, van onder anderen de kardinaal. Er is ook tijd voor ontmoeting en er is een apart programma voor kinderen en tieners. De dag eindigt rond 17.00 uur.

De huwelijkszondag vindt plaats in het klooster van de Missiezusters Dienaressen van de Heilige Geest Kloosterstraat 8B in Steyl. Deelname kost € 35 voor echtparen (inclusief lunch) met kinderen en € 30 voor echtparen zonder kinderen. Kijk voor meer informatie op de website van het Centrum voor Huwelijk en Gezin

Aanmelden kan via onderstaande knop