Kerkbalans: Geef voor je kerk

Geplaatst op: 16-07-2024

Kerkbalans is de naam van de actie die in elke parochie wordt gehouden om parochianen te vragen mee te betalen aan het onderhoud van hun eigen plaatselijke kerk. De parochie krijgt geen subsidie. Onderhoud van het kerkgebouw, de verwarming, de bloemversiering, maar ook het salaris van de pastoor moeten allemaal betaald worden van vrijwillige bijdragen van parochianen. Geeft u om de kerk? Vindt u het belangrijk dat uw parochie kan blijven bestaan? Doe dan mee. Samen kunnen we van betekenis zijn en blijven voor de mensen om ons heen.

De Actie Kerkbalans loopt van 19 januari tot en met 2 februari. Meedoen aan Kerkbalans kan door uw eigen parochie financieel te ondersteunen. De kerk is erken als ANBI. Dat  betekent dat giften aan de parochie fiscale voordelen opleveren. Vraag uw parochie om meer informatie of kijk op de website van Kerkbalans