Oud-legeraalmoezenier Clemens Crolla overleden

Geplaatst op: 18-09-2019

Oud-legeraalmoezenier Clemens Crolla is afgelopen zaterdag 14 september in Huissen overleden. Crolla werd op 26 december 1936 in Heerlen geboren. Hij ontving op 3 april 1965 de priesterwijding. Met ingang van 5 juli van dat jaar werd hij benoemd tot kapelaan van de parochie H. Martinus in Welten (Heerlen). Vervolgens werd hij met ingang van 15 januari 1970 benoemd tot legeraalmoe-zenier met als standplaats de Oranjekazerne in Arnhem.

Aalmoezenier Crolla was bij het korps Gele Rijders en bekleedde de functie van brigade-aalmoezenier. Vanaf 1988 was hij tevens rector van het zorgcentrum H. Martinus in Huissen en assisteerde hij in diverse parochies in de regio. Op 26 december 1991 ging hij met pensioen, maar bleef zijn priesterlijke diensten in de regio aanbieden.
De uitvaart van aalmoezenier Crolla vindt plaats op zaterdag 21 september om 11.00 uur in de parochiekerk van O.-L.-V. Tenhemelopneming aan de Langekerkstraat 10 in Huissen. Aansluitend wordt hij in besloten kring gecremeerd.