Hoge pauselijke onderscheiding voor Bert van de Weijer

Geplaatst op: 17-06-2021

Kerkradenaar Bert van Weijer heeft een hoge pauselijke onderscheiding ontvangen. Hij is benoemd tot ridder in de orde van Sint-Sylvester. De onderscheiding werd hem afgelopen zondag in de Lambertuskerk in Kerkrade uitgereikt.

De 78-jarige Van de Weijer heeft de onderscheiding gekregen voor zijn langjarige inzet voor tal van kerkelijke en maatschappelijke organisaties. Zo was hij 27 jaar lang lid van de Raad van Economische Aangelegenheden van het Bisschoppelijk Centrum Rolduc, enkele jaren lid van het kerkbestuur van de Lambertusparochie en is hij al meer dan 20 jaar bestuurslid van de Stichting Koningin van de Vrede, die de Vredeskapel in Kerkrade beheert.

Daarnaast viert Van de Weijer dit jaar zijn 50-jarig jubileum als lid van de broederschap Sint-Sebastianus. In 1973 was hij initiatiefnemer van de herinvoering van de sacramentsprocessie in Kerkrade, waarvan hij vervolgens zo’n 30 jaar medeorganisator was. Ook heeft hij zich in het verleden ingezet voor de restauratie van het orgel in de Lambertuskerk.

Buiten de kerk was de gepensioneerd notaris onder meer ruim 20 jaar actief als voorzitter van het Wereld Muziek Concours in Kerkrade en was hij medeoprichter van de Lionsclub Kerkrade.