Missiebureau opent online collectebus voor Vastenactie

Geplaatst op: 19-03-2020

Het Missiebureau Roermond heeft een online collectebus voor de Vastenactie ingericht. Belangstellenden kunnen op deze manier toch een bijdrage doen voor de jaarlijkse inzamelingsactie in de Veertigdagentijd.

Door de huidige maatregelen om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan, komen ook veel activiteiten in parochies in het kader van de Vastenactie in het gedrang. Evenementen, zoals solidariteitsmaaltijden of themavieringen rond de Vastenactie, kunnen nu niet doorgaan . Ook huis-aan-huiscollectes zijn onder de huidige omstandigheden niet aan te raden. Door het openen van een online collectebus kunnen belangstellenden toch Vastenactie steunen.

Hoe werkt de online collectebus?

Het Missiebureau Roermond heeft een speciale webpagina om geld op te halen voor de Vastenactie geopend. Parochies, MOV-groepen en MOV-vrijwilligers kunnen op deze pagina zelf een collectebus aanmaken. Op deze manier kunnen de opgehaalde gelden gekoppeld worden aan de betreffende parochie. Parochies en MOV-groepen kunnen via al hun kanalen melden dat de online collectebus er is en een link delen met vrienden en bekenden.

Volgens directeur Elianne van den Heuvel van het Missiebureau is deze wijze van doneren veilig en anoniem. Er wordt van donateurs geen naam of andere contactgegevens gevraagd. Daarnaast heeft de website het Privacy Waarborg, dat betekent dat er zorgvuldig wordt omgegaan met persoonsgegevens.

Online doneren voor vastenactie