Oud-administrator Faas van Griendtsveen overlden

Geplaatst op: 17-12-2020

Op vrijdag 11 december is in Nijmegen pater Ben Faas S.M.M. overleden. Na zijn uitzending als missionaris naar Afrika werkte hij twintig jaar in de parochie van Griendstsveen.

Bernardus Maria Faas werd op 11 februari 1943 in Kampen geboren. Nij zijn intreding op 8 september 1963 bij de paters montfortanen werd hij op 8 maart 1969 tot priester gewijd en vervolgens uitgezonden naar Malawi. Daarna studeerde hij exegese in Nijmegen, om van daaruit naar Oeganda te worden uitgezonden, waar hij in Kampala aan het grootseminarie doceerde en in 1981 novicemeester werd.

Na zijn terugkeer in 1993 in Nederland verzorgde pater Faas bezinningsdagen en werd hij met ingang 1 augustus 1998 benoemd tot administrator van de parochie H. Barbara in Griendtsveen. Die functie bleef hij uitoefenen tot 1 januari 2015, toen de federatievorming zijn beslag kreeg. Pater Faas kreeg eervol ontslag en werd assistent van deze parochie. Dit bleef hij tot 31 mei 2018, toen hij om gezondheidsredenen eervol ontslag kreeg en in verzorgingshuis Aqua Viva in Nijmegen ging wonen.

De uitvaartdienst is op zaterdag 19 december om 13.30 uur in de H. Remigiuskerk in Schimmert. Aanmelding bij het Provincialaat van de montfortanen: provincialaat@montfortanen.nl of per telefoon 043-2065002. Pater Faas wordt aansluitend begraven op het kloosterkerkhof in Schimmert.