Wat vieren we van 3 t/m 9 maart 2024?

Geplaatst op: 29-02-2024

Wat vieren we deze week?

24 Uur voor de Heer

In het weekeinde van 9 en 10 maart is het halfvasten. Sinds een aantal jaren vraagt paus Franciscus om in het etmaal vóór halfvasten (van vrijdagavond tot zaterdagavond) speciale aandacht te hebben voor de gebedsactie ’24 uur voor de Heer’. Hij vraagt met name om dan ook het sacrament van boete en verzoening centraal te stellen als voorbereiding op Pasen.

De bisschoppenconferenties in een groot aantal Europese landen sluiten hierbij aan met een internationale gebedsactie tijdens de 40-dagentijd. Nederland is precies in dit weekeinde van ’24 uur voor Heer’ aan de beurt. In elk bisdom zijn er gebedsmomenten. In het bisdom Roermond gebeurt dit in alle dekenale kerken tijdens de reguliere viering van zaterdag 9 maart. In een eerder bericht stond dat dit overal ’s avonds om 19.00 uur was, maar dat kan per dekenaat afwijken. Kijk op de website van de betreffende kerk voor de exacte aanvangstijd en locatie.

Lees ook: