Boby Thomas in India tot priester gewijd

Geplaatst op: 16-01-2020

In zijn geboortestad Thindanadu is Boby Thomas tot priester gewijd. Ook bisschop Harrie Smeets van Roermond was met een delegatie uit Limburg bij de plechtigheid aanwezig. Terug in Nederland gaat Boby Thomas als kapelaan in Blerick werken.

De wijdingsplechtigheid vond donderdag 16 januari plaats in de eigen parochiekerk van Boby Thomas en zijn familie. De parochie beohoort tot het bisdom Kanjirapally in de deelstaat Kerala. Het bisdom Roermond heeft al lange tijd goede contacten met dit bisdom. Diverse priesters en priesterstudenten in Limburg zijn uit dit bisdom afkomstig.

Komende maandag 20 januari vindt weer een priesterwijding plaats. Dan is het de beurt aan Robin Thomas. Hij wordt gewijd in de parochiekerk Pullickanam. Het bijzondere hieraan, is dat dit een splinternieuwe kerk is. Deze wordt komende zaterdag pas gewijd. Mgr. Smeets zal ook aan deze kerkwijding deelnemen. Robin Thomas gaat bij terugkeer in Nederland aan de slag als kapelaan in Eijsden en omgeving.