Jeugd & jongeren

Geplaatst op: 30-11--0001

Neem voor jeugd- en jongerenactiviteiten contact opnemen met de lokale parochiepriester.

Tienergroepen in Limburg

Jongerengroerpen in Limburg

Deze overzichten zijn niet compleet. Ken je nog een tiener- of jongerengroep bij jou in de buurt? Laat het ons even weten: stuur mail

Materialen voor Tiener- en Jongerengroepen

Op zoek naar materialen om te gebruiken met je tiener- of jongerengroep? Hieronder volgen een aantal suggesties voor materialen of programma’s die je kunt gebruiken. Heb je vragen of wil je meer weten, neemt dan contact met ons op. We denken graag met je mee over het jeugd- en jongerenwerk in jouw parochie!

Licht op ons Pad
Materialen voor parochiecatechese voor kinderen vanaf 4 jaar t/m jongeren van 17 jaar. Ook te gebruiken voor catecheselessen op scholen.

Rock Solid en Solid Friends
Programma’s voor missionair tiener- en jongerenwerk (11-15 jarigen), gericht op het ontdekken van het christelijke geloof. Er zijn ook een aantal katholieke programma’s beschikbaar, ontwikkeld in samenwerking met Jong Katholiek. De programma’s werken een bijeenkomst stap-voor-stap uit en geven alle informatie die je nodig hebt voor het leiden van de groep en bieden de mogelijkheid om de onderdelen te kiezen die passen bij jouw tieners en jongeren. Meer informatie:

Life Teen
Bijeenkomsten voor 11-18 jarigen, met aparte programma’s voor onder- en bovenbouw van de middelbare school. Opgebouwd volgens een vaste structuur die iedere bijeenkomst terugkomt en volledig is uitgewerkt in de handleiding voor de leiders. Gericht op het opbouwen van gemeenschap en geloofsverdieping. Van oorsprong Amerikaans programma, ook semesters beschikbaar in het Nederlands.

Twitteren met God
Korte vragen en duidelijke antwoorden over alle mogelijke geloofszaken. Inclusief handleiding voor het gebruik van het boek en/of de app in groepen, specials over speciale onderwerpen en gebeden om als groep te gebruiken.

M25
Programma rondom de Werken van Barmhartigheid waarover Jezus spreekt in hoofdstuk 25 van het Evangelie van Matteüs. Tieners worden uitgedaagd na te denken over deze werken van barmhartigheid alsook concreet hun handen uit de mouwen te steken voor een ander. Algemene handleiding voor het starten van een M25-groep

Do-Cat App
Speciaal voor jongeren is de Sociale Leer van de Kerk beschreven in vragen en antwoorden in de DOCAT. Lees hoe 1 miljoen jonge christenen samen de wereld kunnen veranderen en help mee om de droom van Paus Franciscus van een andere wereld werkelijkheid te laten worden. De DOCAT is er ook in boekvorm en bijbehorend werkboek, tot op heden alleen in het Engels beschikbaar.

Nacht Zonder Dak
Wil je als groep geld inzamelen voor dakloze jongeren? Dan zou je bijvoorbeeld een Nacht zonder Dak kunnen organiseren: jullie slapen een nacht buiten in een kartonnen doos. Zo ervaar je hoe het is om op straat te leven en haal je door middel van sponsoring geld op voor de straatkinderen. Medewerkers van Tear geven een presentatie waardoor je meer leert over het leven op straat.

Maatschappelijke Stage
Wil je als parochie een maatschappelijke stage aanbieden voor middelbare scholieren? Dan kun je gebruik maken van het project rondom de Werken van Barmhartigheid dat in de parochie van Voerendaal en Kunrade ontwikkeld is.