Parochies Heerlen starten ‘Caritas to go’

Geplaatst op: 27-04-2020

Het caritasproject van de parochies in Heerlen is deze week met nieuw initiatief begonnen: Caritas to go. Sinds dinsdag 28 april wordt twee keer per week soep, brood en fruit uitgedeeld vanaf twee locaties in Heerlen.

Normaal gesproken organiseert Caritas045 regelmatig gezamenlijke maaltijden voor ouderen, eenzamen of mensen die om een andere reden niet thuis kunnen eten. Vanwege de coronamaatregelen was dit de afgelopen weken niet mogelijk. Om de doelgroep toch te helpen worden vanaf deze week maaltijd uitgedeeld. Op dinsdag bij de Corneliuskerk in Heerlerheide en donderdag bij de Sint-Josephkerk in Heerlerbaan (Heerlen-Zuid).

Op beide plekken kan tussen 17.00 uur en 19.00 uur een tasje met het eten uitgedeeld. De bedoeling is dat de afhalers de maaltijd thuis opwarmen en nuttigen. Samen eten, is nu helaas niet mogelijk, zo laat de Caritas045 weten.

Mensen die niet deur uitkunnen, kunnen het tasje eventueel thuis bezorgd krijgen.

Caritas045 start ‘Caritas to go’

Het caritasproject van het parochiecluster Heerlen-Noord begint deze week met nieuw initiatief: Caritas to go. Vanaf dinsdag 28 april wordt twee keer per week soep, brood en fruit uitgedeeld vanaf twee locaties in Heerlen.