Dies Rolduc in teken afscheid bisschop

Geplaatst op: 16-07-2024

Op vrijdag 8 december viert het grootseminarie Rolduc in Kerkrade zijn 43e Dies Natalis. De dag staat ditmaal in het teken van het afscheid van bisschop Frans Wiertz. Op deze dag zal hij namelijk in het bijzonder afscheid nemen van alle priesters van het bisdom. Alle priesters hebben een uitnodiging voor de Dies ontvangen.

Tijdens de dag is er ook gelegenheid om afscheid te nemen van pater dr. Haye van der Meer, die na een lange staat van dienst het bisdom Roermond zal verlaten. Pater Van der Meer is 45 jaar in diverse functies aan het bisdom verbonden geweest. Hij was onder meer rector van het grootseminarie Rolduc, officiaal en bisschoppelijk vicaris. Eregast bij de Dies is dit jaar bisschop Gerard de Korte van ’s-Hertogenbosch. Hij is hoofdcelebrant in de eucharistieviering en houdt een voordracht over ‘De goede samenleving; een katholiek-sociale visie’.

De H. Mis vindt om 10.30 uur plaats in de abdijkerk van Rolduc en is voor iedereen toegankelijk. Het aansluitende programma, bestaande uit onder meer de lezing en een lunch, is alleen voor genodigden. De dag wordt afgesloten met een vesperviering om 16.00 uur in de abdijkerk.