Pey maakt speciaal parochieblad met verenigingen: Houvast

Geplaatst op: 08-04-2020

Pastoor Bert Mom van Pey heeft bij gelegenheid van Pasen een speciale editie van het parochieblad uitgegeven. Het blad is gemaakt in samenwerking met de verenigingen van Pey, die allemaal een pagina gevuld hebben. In plaats van de reguliere parochie-informatie staat in deze special verhalen die een houvast willen zijn voor de lezers. Het blad heeft ook de naam ‘Houvast’ gekregen.

“Wij moeten afstand houden uit zorg en liefde voor elkaar. Wij missen de knuffel, de handdruk, een kus. We verlangen naar het bezoek van kleinkinderen; of om op de schoot van opa en oma te kunnen zitten. We missen repetities, school, vieringen in de kerk en spelen bij scouting.  Maar al moeten we op afstand blijven, we kunnen elkaar meer dan ooit vasthouden,” zo schrijft pastoor Mom in het voorwoord. “Met oprechte zorg, een vriendelijke groet, een telefoontje, een brief of mail, of een gebed. Dit boekje wil een houvast zijn in deze moeilijke tijd. Welgemeende woorden als een arm om uw schouder.”

De parochie van Pey nodigde verenigingen uit om mee te werken aan dit Houvast. Zij schreven mee aan het blad en zorgen er ook voor dat het huis-aan-huis in de wijken Pey, Schilberg, Hingen en Slek wordt bezorgd. Het blad is bedoeld als bemoediging van alle inwoners van de wijken bij gelegenheid van Pasen.