Parochie Simpelveld maakt Pinksterfilm met bekende Limburgers

Geplaatst op: 29-05-2020

Het parochiecluster van Simpelveld-Bocholtz-Ubachsberg heeft een film met bekende Limburgers gemaakt over de betekenis van Pinksteren. De film gaat over de vraag wat de Geest van Pinksteren nu nog met ons doet. Pastoor René Pisters heeft deze film samen met enkele inspirerende en bekende Limburgers en dorpsgenoten samengesteld onder regie van Erik Derikx (technische realisatie: Dominique Kobben).

De film heeft als titel meegekregen: “Thomas: van ongelovige naar Pinkstergelovige”. De ongelovige Thomas gaat op zoek naar de heilige Geest en zal hem uiteindelijk vinden in vele gedaantes, gebeurtenissen, op bijzondere plekjes en in inspirerende mensen.

Met medewerking van: Theo Bovens (Gouverneur Provincie Limburg), Petra Dassen-Housen (Burgemeester Gemeente Kerkrade), Wil Houben (Burgemeester Gemeente Voerendaal), Jo en Nicole Huppertz (Bocholtz), Wendy Kokkelkoren (Solozangeres Guido’s Orchestra), Beppie Kraft (Maastricht), Bianca Kutin (Brasserie Het Biechthuis Simpelveld), Camille Oostwegel sr. (Oprichter Oostwegel Collection), Margo Reuten (Meesterkok Restaurant Da Vinci Maasbracht), Sylvie Rutten-Knops (Ubachsberg), Mgr. Harrie Smeets (Bisschop van Roermond) en Wiel Weijers (Oud Wethouder Gemeente Simpelveld).

Bekijk de film