Kerstwandeling: '7 Stappen voor God om in jou geboren te worden'

Geplaatst op: 18-11-2020
Alt Text

Kapelaan Marcin Fratczak van Horst heeft als voorbeeld een compleet draaiboek uitgewerkt voor een Kerstwandeling: '7 Stappen voor God om in jou geboren te worden'. De route van zo’n drie kilometer doet onderweg een aantal halteplekken aan waar met behulp van kerststallen of losse beelden een deel van het kerstverhaal kan worden verteld. Wie de hele route loopt, komt alle figuren uit de kerststal tegen.

Naast een routebeschrijving, heeft Fratczak ook een inhoudelijk tekst gemaakt, die wandelaars onderweg zelf kunnen lezen. De wandeling is ook heel geschikt om met gezinnen te lopen en de kinderen onderweg zelf de route te laten zoeken. In het voorbeeld loopt de wandeling door Horst, maar elke parochie kan deze aanpassen aan haar eigen omgeving en situatie.

Het volledige draaiboek is hieonder te downloaden. Parochies die vragen hebben over de uitvoering kunnen zich wenden tot kapelaan Fratczak.