Vrijdag 19 november

Academie Rolduc over Oosterse kerken

AFGELAST VANWEGE CORONAMAATREGELEN

Op vrijdag 19 november staan bij Academie Rolduc de Oosters-orthodoxe kerken centraal in een lezing van Leo van Leijssen.

Hij is medewerker van de Katholieke Vereniging voor Oecumene in Den Bosch. Tijdens zijn lezing gaat hij in op de plek van de oosterse kerken binnen het wereldchristendom. De Oosters-orthodoxe kerken zijn veelkleurig en spreken in veel opzichten tot de verbeelding. Toch weten veel mensen in West-Europa heel weinig van de oosterse kerken.  Van Leijssen gaat in op de geschiedenis en enkele belangrijke kenmerken van de Oosterse Kerken, met name op het terrein van de liturgie.

Academie Rolduc is een lezingenreeks over onderwerpen op het snijvlak van religie en maatschappij. De lezing van 19 november vindt plaats in Abdij Rolduc, Heyendallaan 82 in Kerkrade. Aanvang:19:00 uur. Het bijwonen van de lezingen van Academie Rolduc kost 5 euro per avond. Ter plekke te voldoen. Vooraf aanmelden is gewenst.